მითები კერამიკულ ხუნდებზე

საქართველოში გავრცელებული მითები კერამიკულ ხუნდებზე


ამ სტატიის დაწერა გადავწყვიტეთ იმიტომ, რომ ხშირად მოგვმართავენ სხვადასხვა კითხვებით კერამიკული ხუნდების თვისებებთან დაკავშირებით. ძირითადად ეს კითხვები გამოწვეული არასწორი ინფორმაციით, რომელიც სამწუხაროდ ფართოდ არის ჩვენთან გავრცელებული. შევეცდებით ამ მითების გაქარწყლებას, დავიწყოთ ყველაზე გავრცელებულით:


კერამიკულ ხუნდებს სპეციალური სამუხრუჭე დისკები (“აპორნები”) სჭირდება!

ნამდვილად არა. კერამიკული ხუნდები უპრობლემოდ მუშაობს ყველა ტიპის სამუხრუჭე დისკზე. გამონაკლისია პორშეს ახალი სახეობის სამუხრუჭე დისკები, რომლებიც დაფარულია ვოლფრამ-კარბიდის 0.1 მილიმეტრიანი შრით და სპეციალური შემადგენლობის მქონე ხუნდებს მოითხოვს. ასეთი დისკები პირველად 2019 წლის კაიენის კომპლექტაციაში გვხვდება. 

ვოლფრამ კარბიდის სამუხრუჭე დისკები

კერამიკულ ხუნდები დახვრეტილ სამუხრუჭე დისკებზე უნდა დააყენო!

ეს ინფორმაციაც არასწორია. ამგვარი დისკები გარკვეულ, ექსტრემალურ პირობებში (ძირითადად ტრეკზე) აუმჯობესებს სამუხრუჭე სისტემის მახასიათებლებს და მნიშვნელობა არ აქვს კერამიკული ხუნდები გაქვთ დაყენებული, თუ ნახევრად მეტალის.

კერამიკულმა ხუნდებმა 80 000 კილომეტრი უნდა გამატარონ!


შეიძლება გაგატაროთ კიდევაც, თუ იდეალური სამუხრუჭე დისკები გაქვთ, შედარებით გრილ კლიმატში ცხოვრობთ (მაღალი ტემპერატურა ხუნდების ცვეთის ერთ-ერთი ძირითადი ფაქტორია), ყოველ ხუთ წუთში შუქნიშანზე არ გიწევთ გაჩერება, საცობებში არ დგახართ ყოველ დღე, ძრავით დამუხრუჭებას ხშირად იყენებთ ან რეგენერაციული სამუხრუჭე სისტემა გაქვთ (ელექტრომობილები და ჰიბრიდები) და დიდი სიჩქარით არ დადიხართ. ასევე გასათვალისწინებელია  თვით სამუხრუჭე სისტემის ეფექტურობა და ხუნდების საწყისი სისქე. ყველა ფაქტორის გათვალისწინებით, საქართველოში კერამიკული სამუხრუჭე ხუნდები საშუალოდ 30 000 - 40 000 კილომეტრს გაგატარებთ. 

თუ არ გაცხელდა არაეფექტურია!

თანამედროვე ხუნდები გახურების გარეშეც საკმარისად კარგად ამუხრუჭებენ. გამონაკლისია. მაღალია ტემპერატურა საჭიროა რბოლაში მონაწილე ავტომობილებზე დაყენებული სპეციალური ხუნდებისთვის, რათა ფრიქციის მაქსიმალურ კოეფიციენტს მიაღწიონ. ცნობისთვის, რბოლაში კერამიკულ ხუნდებს არ იყენებენ, რადგან ექსტრემალურ ტემპერატურებზე ფოლადის ხუნდები უფრო ეფექტურია. თუმცა, სარბოლო ავტომობილებზე ხშირად აყენებენ კარბონ კერამიკულ სამუხრუჭე დისკებს (და არა ხუნდებს). ვფიქრობთ ეს ინფორმაცია ჩვენთან არასრულყოფილი სახით გავცელდა და ბევრი არასწორი ინტერპრეტაცია აქედან იღებს სათავეს.

სამუხრუჭე დისკებს მეტად ცვეთს!

პირიქით, ნაკლებად ცვეთს. მიზეზი #1: არ შეიცავს ფოლადის ნაწილაკებს, შესაბამისად ნაკლებად აგრესიულია. მიზეზი #2: ამუხრუჭებს ადჰეზიურად და არა აბრაზიულად. ადჰეზიურად ნიშნავს, რომ ხუნდს დისკის ზედაპირზე გადააქვს თავისი მასალის ნაწილი - თხელი ფენა,  რომელსაც შემდეგ დამუხრუჭებისას ეჭიდება. სწორედ ამიტომ არის ძალიან მნიშვნელოვანი, რომ ახალ კერამიკულ ხუნდებს დავაცადოთ გასახმარისება (“მოჯენა”), წინააღმდეგ შემთხვევაში ხუნდი ვერ მოასწრებს დისკზე მასალის გადატანას, რასაც მოჰყვება: ხმაური, გაზრდილი სამუხრუჭე მანძილი, ხუნდების გადახურება.  



რამეს ხომ არ დაამატებდით? ან იქნებ არ ეთანხმებით ამ ინფორმაციას?" გაგვიზიარეთ თქვენი მოსაზრებები კომენტარებში.

ასევე შესაძლოა დაგაინტერესოთ

მეტის ნახვა

დაგვემატა სუზუკი კიზაშის ხუნდები

საუკეთესო სამუხრუჭე ხუნდები სუზუკი კიზაშისთვის (Suzuki Kizashi).

მეტის ნახვა

GTX ხუნდები თქვენი სუბარუსთვის

გარანტირებული ხარისხის კერამიკული და ნახევრად ლითონის ხუნდები სუბარუს მარკის ავტმობილებისთვის.

მეტის ნახვა

ავტონაწილების მაღაზია ACP - ჩვენი ახალი პარტნიორი ბათუმში

ჩვენი ხუნდები უკვე ბათუმშიც შეგიძლიათ შეიძინოთ

ჩვენი კომპანია მრავალი წელია ახორციელებს საავტომობილო დისკური სამუხრუჭო ხუნდების იმპორტს და რეალიზაციას.

დაგვიკავშირდით შემდეგ ნომერზე: +995 599 40 33 63
ან მოგვწერეთ: contact@gtx.ge